Linki rywalizacji Endomondo

Rywalizacja Endomondo, Aktywne Gimnazjum nr 1 w Międzyrzeczu, Edycja 1, Rok szkolny 2014/2015 - https://www.endomondo.com/challenges/18923626

Rywalizacja Endomondo, Aktywne Gimnazjum nr 1 w Międzyrzeczu, Edycja 2, Rok szkolny 2015/2016 - https://www.endomondo.com/challenges/24607340

Rywalizacja Endomondo, Aktywne Gimnazjum nr 1 w Międzyrzeczu, Edycja 3, Rok szkolny 2016/2017 - https://www.endomondo.com/challenges/30331655

Wycieczka do Warszawy

W dniach 19-22 maja odbyła się nasza szkolna wycieczka do Warszawy.W wyprawie brali udział uczniowie klasy Ib, Ic i IIIb. Zebraliśmy się o godzinie 6.00 na parkingu przy Gimnazjum nr 1 w Międzyrzeczu.Chwilę czekaliśmy na autokar i po zapakowaniu walizek ruszyliśmy w drogę.

Podróż przebiegała nam w wesołej atmosferze. Na miejsce dojechaliśmy około godziny13.00. Przez 1,5 godziny mieliśmy czas na zjedzenie posiłku i regenerację. O 15.00 weszliśmy wraz z przewodnikiem do Zamku Królewskiego, gdzie zobaczyliśmy apartamenty królewskie, wiele wspaniałych obrazów oraz sale reprezantacyjne. Następnie spacerowaliśmy po Starym Mieście. Ostatnim punktem dnia była przejażdżka metrem warszawskim, co dla wielu z nas było ogromną atrakcją, gdyż na co dzień nie mamy możliwości korzystania z takiego środka komunikacji. Po dniu pełnym wrażeń pojechaliśmy do hotelu, gdzie czekał na nas zasłużony wypoczynek.

Następnego dnia o godzinie 8.00 zjedliśmy śniadanie i wyruszyliśy na spacer Traktem Królewskim. Zobaczyliśmy m.in. Grób Nieznanego Żołnierza i Ogród Saski, który o tej porze roku robi niesamowite wrażenie. Później przejechaliśmy na Cmentarz Wojskowy na Powązkach, gdzie znajdują się groby żołnierzy i ludzi zasłużonych dla Polski. Następnym miejscem, które odwiedziliśmy był Pałac Kultury i Nauki.Wjechaliśmy windą na taras widokowy, skąd mogliśmy podziwiać panoramę stolicy. Po obiedzie wyruszyliśmy na zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego, którego celem jest oddanie hołdu tym, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę, pokazując nastepnym pokoleniom Polaków sens tamtych wydarzeń. Największą atrakcją było kolekcjonowanie kartek z kalendarza, które opisywały 63 dni walki naszych rodaków z najeźdźcą.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Teatru Wielkiego-Opery Narodowej. Pani przewodnik ciekawie opowiadała nam o jego powstaniu i wystawianych tam sztukach. Mogliśmy też poczuć się jak prawdziwi aktorzy, gdyż pozwolono nam na przymierzanie strojów z różnych spektali teatralnych, a także wejście na scenę główną w Sali Moniuszki. Kolejną atrakcją była wizyta na Stadionie Narodowym, jednak z powodu spóźnienia musieliśmy przełożyć zwiedzanie na inną godzinę. Około 13.00 udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik,gdzie spędziliśmy kilka godzin i na pewno nie nudziliśmy się ani minuty. Centrum przypomnina wielki dwupoziomowy plac zabaw dla dzieci i dorosłych.Tajemnice świata poznaje się tu za pomocą obserwacji, dotyku, doświadczenia. W trakcie zwiedzania mogliśmy między innymi wywołać fale tsunami, grać na laserowej harfie, wytwarzać próżnię. Pełni wrażeń i naładowani pozytywną energią dotarliśmy w końcu na Stadion Narodowy, gdzie z tarasu widokowego podziwialiśmy jego wielkość. Zrobiliśmy tam wiele zdjęć , którymi chwaliliśmy sie poźniej na Facebooku. Podróż do miejsca noclegowego przebiegła prawie bez przygód, choć trochę błądziliśmy po stolicy.

Ostatniego dnia po porannym posiłku i spakowaniu walizek wyruszyliśmy do Wilanowa, gdzie zwiedziliśmy Pałac króla Jana III Sobieskiego. Poźniej, około godziny 13.00 wzięliśmy udział w warsztatach w Muzeum Historii Żydów Polskich. Następnie pojechaliśmy do Łazieniek-letniej rezydencji króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Podziwialiśmy tam piękną architekturę budynków oraz rozległe ogrody królewskie.

Ogromnie zmęczeni, ale z uśmiechami na twarzy wsiedliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Podróż minęła nam szybko i bezpiecznie. Około 24.00 dojechaliśmy do Międzyrzecza, gdzie czekali już na nas nasi stęsknieni rodzice.

Wycieczka do Warszawy była dla nas naprawdę wielkim przeżyciem. Cieszę się, że mieliśmy szansę odwiedzić stolicę. Jest tam dużo ciekawych miejsc wartych obejrzenia. Niestety, w ciągu tych czterech dni nie zdążyliśmy zobaczyć wszystkiego, więc mamy nadzieję, że jeszcze tam wrócimy.