Historia

 
Nasze działania: Historia-ND / 23-01-2018

Turniej Timeline - podsumowanie

Pierwszy turniej historyczny TIMELINE Polska już za nami! 19 stycznia w turniejowe szranki stanęło 16 uczniów naszej szkoły. Emocje i zacięta rywalizacja towarzyszyły wszystkim już od pierwszych minut. Niektóre pojedynki okazały się wyjątkowo za...

 
Nasze działania: Historia-ND / 17-01-2018

Timeline Polska turniej start!

UWAGA uczniowie biorący udzial w turnieju TIMELINE POLSKA! Spotykamy się w piątek 19 stycznia o godzinie 14.30 w małej salce gimnastycznej i zaczynamy rywalizację. Przypomnimy zasady gry, zasady turnieju, rozlosujemy stoliki i gramy. Poniżej odświeżo...

 
Nasze działania: Historia-ND / 10-12-2017

 Podróż przez prerię

11 lipca 1899 r., o godzinie 10:00 rano pociąg ekspresowy Union Pacific wyjechał ze stacji Folsom w Nowym Meksyku, zabierając ze sobą 47 pasażerów. Po kilku minutach pasażerowie usłyszeli szybkie kroki dobiegające z… dachu pociągu, a chwilę później r...

Regulamin Szkolnego Turnieju Historycznego Timeline Polska

UWAGA uczniowie biorący udzial w turnieju TIMELINE POLSKA! Spotykamy się w piątek 19 stycznia o godzinie 14.30 w małej salce gimnastycznej i zaczynamy rywalizację. Przypomnimy zasady gry, zasady turnieju, rozlosujemy stoliki i gramy. Poniżej odświeżo...

 
Nasze działania: Historia-ND / 25-11-2017

Turniej Timeline Polska. Zaczynamy!

Czy wiesz, że spinacz biurowy wynalazł Polak? A może jesteś w stanie odgadnąć datę tego wydarzenia? Pamiętasz, kiedy Polska odzyskała niepodległość? Jak myślisz, co zbudowano wcześniej: Bazylikę Mariacką w Gdańsku czy kopalnię soli w Wieliczce? ...

 
Nasze działania: Historia-ND / 23-11-2017

Nowe gry "bez prądu"

Nasz Szkolny Klub Gier Planszowych wzbogacił się niedawno o nowe, atrakcyjne tytuły! Wśród nich wymienić można: Osadników z Catanu, Pędzące żółwie, Niezłe ziółka, Patchwork. Dołączyli też do nas nowi planszówkowicze. Witamy! Już wkrótce, obok cotygod...

 
Nasze działania: Historia-ND / 07-10-2017

Red 7 - spróbuj tęczy

Jeśli nie wygrywasz – przegrywasz i odpadasz! Jak się wydaje cel każdej gry, ale w Red 7 jest to cel główny i jedyny. Właśnie tą niewielką, bajecznie kolorową grę, postanowiliśmy, wraz z Zosią i Tosią, poznać i rozegrać kilka partyjek podczas drugieg...

 
Nasze działania: Historia-ND / 27-09-2017

Wesoła farma

No i ruszył szkolny klub planszówek! Dzięki pierwszym odważnym czwartoklasistkom – Tosi i Zosi, które nie bały się podjąć wyzwania jakie stawiają gry bez prądu, a przy okazji wyraźnie nastawiły się na dobrą zabawę.  I chyba się udało! Zaczęli...

 
Nasze działania: Historia-ND / 20-09-2017

Szkolny Klub Gier Planszowych

Zapraszam wszystkich, którzy lubią dobrą zabawę, logiczne myślenie, rywalizację, pozytywne emocje, przygodę, spotkania w sympatycznym gronie na zajęcia Szkolnego Klubu Gier Planszowych. Będziemy uczyć się jak fantastycznie spędzać czas z dala od smar...

Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych

1 marca to Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Po raz pierwszy obchodzony – z inicjatywy prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego - w 2011 r. Wiedza o tych bohaterskich żołnierzach w ciągu tych pięciu lat znacznie się wzbogaciła. Kim zatem byli owi d...

 
Nasze działania: Historia-ND / 25-02-2016

Poznaj Pileckiego - cz.2

Oto druga część pytań dotyczących W. Pileckiego z kolejnego okresu jego niezwykłego życia. Przypominamy adres pod którym zapoznacie się dokładnie z życiorysem rotmistrza i będziecie mogli przygotować się do odpowiedzi na poniższe pytania. http://www...

 
Nasze działania: Historia-ND / 25-02-2016

Poznaj Pileckiego - cz.1

Zapraszamy do zapoznania się z życiorysem rotmistrza Witolda Pileckiego. Spróbuj odpowiedzieć na pytania, korzystając z polecanej przez nas strony http://www.pilecki.ipn.gov.pl/.   Kiedy urodził się rotmistrz Pilecki? Z jakich ziem pochodzi...

 
Nasze działania: Historia-ND / 25-02-2016

4859 - rotmistrz Witold Pilecki

W listopadzie ubiegłego roku, pod kierunkiem mgr Danuty Klimaszewskiej, rozpoczęliśmy w naszym Gimnazjum prace nad projektem opisującym życie i dokonania rotmistrza Witolda Pileckiego. Cele i zadania które przyświecają nam w naszej pracy: CELE: ...

Raz, dwa, trzy, Stworem jesteś ... TY!

Na tajemniczej wyspie R’lyeh ginie grupa archeologów. Z Centrum Archeologicznego w Providence (Rhode Island) rusza ekipa ratunkowa. Jednak wkrótce po przybyciu, okrutna burza zmusza członków ekspedycji do schronienia się w zaniedbanej szopie. To nie ...

 
Nasze działania: Historia-ND / 24-02-2016

Budowniczowie Wielkiego Muru

Chang Cheng Ponad 2,5 tys. lat temu, Cesarz dynastii Qin chcąc chronić swoje prowincje północnych Chin przed atakami ludów barbarzyńskich, zdecydowal się na budowę kilku dobrze umocnionych fortec oraz na ich wzajemne połączenie.  Stworzył łańcu...

 
Nasze działania: Historia-ND / 15-12-2015

Witaj w Carcassonne wędrowcze!

Carcassonne to absolutna klasyka i niewątpliwy hicior dla każdego, kto zetknął się już z grami bez prądu. Sam zastanawiam się więc, dlaczego sięgnąłem po pudełko z tą grą tak późno. Może dlatego, że sporo gier, które pojawiły się już na stolikach sal...

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Poprzedni Następny

Home Historia-ND

Turniej Timeline - podsumowanie

Pierwszy turniej historyczny TIMELINE Polska już za nami! 19 stycznia w turniejowe szranki stanęło 16 uczniów naszej szkoły. Emocje i zacięta rywalizacja towarzyszyły wszystkim już od pierwszych minut. Niektóre pojedynki okazały się wyjątkowo zacięte – konieczne były rundy dodatkowe, ciągi chronologiczne stawały się coraz dłuższe, kwestią „być albo nie być” stawała się odpowiedź na pytanie: kiedy zbudowano pojazd Melex, lub które powstanie było wcześniej – wielkopolskie, czy styczniowe?

DSCN8866

Do finałowego stolika zasiedli : Adam Tarnowski, Zuzia Tyborska, Tomek Bokwa i Nikodem Wieczorek. Zwycięstwo w wielkim stylu odniósł najmłodszy w całej stawce – Nikodem Wieczorek. Drugie miejsce należało do Zuzi, trzecie do Tomka. Zwycięska trójka otrzymała dyplomy oraz cenne nagrody ufundowane przez dyrekcję szkoły i wydawnictwo Rebel. Gratuluję!! 

DSCN8867

DSCN8868

DSCN8869

Timeline Polska turniej start!

UWAGA uczniowie biorący udzial w turnieju TIMELINE POLSKA! Spotykamy się w piątek 19 stycznia o godzinie 14.30 w małej salce gimnastycznej i zaczynamy rywalizację. Przypomnimy zasady gry, zasady turnieju, rozlosujemy stoliki i gramy. Poniżej odświeżony regulamin. 

Niech wygra najlepszy!

REGULAMIN SZKOLNEGO TURNIEJU HISTORYCZNEGO TIMELINE POLSKA

  1. 1.Zasady ogólne:

Turniej organizowany jest przez Szkołę Podstawową nr 1 z Oddziałami Sportowymi w Międzyrzeczu

Udział w turnieju jest bezpłatny.

Miejsce organizacji turnieju: Szkoła Podstawowa nr 1 z Oddziałami Sportowymi w Międzyrzeczu.

Turniej  skierowany jest do uczniów klas siódmych szkoły podstawowej i uczniów klas gimnazjalnych.

Turniej przeprowadzony jest jednego dnia w trzech etapach: eliminacje – półfinał – finał.

Nad organizacją i przebiegiem turnieju czuwają nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 1, pod kierunkiem nauczyciela historii – P. Mrozka.

  1. 2.Cele turnieju:

Zapoznanie uczniów z chronologią dziejów Polski;

Zapoznanie uczniów z osiągnięciami Polaków i ich dziełami na przestrzeni wieków

Budzenie zainteresowania przeszłością Polski;

Zainteresowanie uczniów grami planszowymi;

  1. 3.Zakres i tematyka:

Konkurs obejmuje chronologię dziejów Polski od pierwszych informacji o ziemiach polskich, do roku 2012. W tematyce uwzględniane są takie zagadnienia jak: wydarzenia historyczne i kulturalne , wynalazki i odkrycia dokonane przez Polaków, polskie zabytki i dzieła sztuki. Wszystkie daty i ich opisy zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły i udostępnione uczniom w formie papierowej.

  1. 4.Harmonogram turnieju:

Ogłoszenie konkursu w szkole 25 listopada 2017 r. (strona internetowa), 5 grudnia 2017 r. (plakaty)

Publikacja regulaminu turnieju nastąpi 5 grudnia 2017 r.

Zgłoszenia udziału w Konkursie przyjmowane będą do 16 grudnia 2017 r. (i zmieniane w razie potrzeby)

Turniej odbędzie się 19 stycznia 2018 r.

  1. 5.Sposób przeprowadzenia:

Etapy szkolny turnieju (19 stycznia 2018 r.)

Turniej odbędzie się w trzech etapach:

- etap I – eliminacje, 5 stoliki, po 4 graczy przy każdym, dalej przechodzi dwójka najlepszych;

- etap II – półfinał, 2 stoliki po 5 graczy przy każdym, do finału przechodzi najlepsza dwójka;

- etap III – finał, czworo graczy wyłonionych z poprzedniego etapu walczy o trzy nagradzane miejsca.

Do stolików eliminacyjnych uczestnicy dobierani są w sposób losowy. Do stolików półfinałowych zasiadają zwycięzcy eliminacji w kolejności zdobytych miejsc z trzech pierwszych stolików i losowo z czwartego stolika. Finał odbywa się przy jednym stoliku.

Obowiązują zasady ogólne gry Timeline Polska wydawnictwa REBEL, które uczestnicy otrzymają w wersji drukowanej, dostępne są również w wersji elektronicznej na stronie wydawcy.

Wszelkie wątpliwości dotyczące zasad i przebiegu gry rozstrzygane będą przez opiekuna-organizatora turnieju.

  1. 6.Nagrody

Dla zwycięzcy szkolnego turnieju przewidziane są atrakcyjne nagrody. Nagrody przewidziane są również dla uczniów którzy zajęli drugie i trzecie miejsce. Nagrody ufundowane zostaną przez Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 oraz wydawnictwo Rebel. Nagrodami dla finalistów będą również oceny celujące z historii.

Podróż przez prerię

11 lipca 1899 r., o godzinie 10:00 rano pociąg ekspresowy Union Pacific wyjechał ze stacji Folsom w Nowym Meksyku, zabierając ze sobą 47 pasażerów. Po kilku minutach pasażerowie usłyszeli szybkie kroki dobiegające z… dachu pociągu, a chwilę później rozległy się strzały. Grupa uzbrojonych i bezlitosnych bandytów napadła na podróżnych i pozbawiła ich pieniędzy oraz biżuterii.

Czy bandytom uda się zachować zimną krew i uniknąć kul?

Czy zdołają wykraść pieniądze przeznaczone na wypłaty dla pracowników Kompanii Węglowej Nice Valley? Czy przechytrzą dzielnego szeryfa, Samuela Forda? Bądź tym, który na końcu podróży zostanie najbogatszym członkiem gangu!

Tak zaczyna się niezwykła gra pt.: Colt Express. Każdy z graczy wciela się w kowboja – rabusia, który podczas krótkiej podróży pociągiem stara się obrabować pasażerów. Akcja gry toczy się nie na planszy, ale w specjalnym trójwymiarowym pociągu, po którym figurki postaci mogą poruszać się w poziomie i pionie. Swoją figurkę poruszamy dzięki zagrywanym kartom, które pozwalają nam na kilka ruchów, np. ruch do przodu, wejście na dach, strzał z rewolweru, cios pięścią. Karty zagrywamy z kolei według określonego – dla każdej gry innego – schematu. I tu właściwie dochodzimy do najciekawszego mechanizmu gry: najpierw po kolei zagrywamy swoje karty, czyli planujemy napad i przypatrujemy się planom przeciwników, następnie odwracamy utworzoną w ten sposób talię i… realizujemy plan – po kolei ujawniamy zagrane karty, przesuwamy figurki zgodnie z planem, strzelamy, biegamy, zdobywamy worki z pieniędzmi… Każdy gracz – rabuś gra oczywiście na własne konto, starając się maksymalnie utrudnić życie konkurentom. Po pociągu porusza się również kontrolowany przez wszystkich szeryf, który stara się skomplikować plany bandytów. Mimo, iż strzały z rewolwerów sypią się gęsto, w grze nikt nie ginie, otrzymane kule utrudniają tylko kolejne posunięcia graczy.

Na kółku graliśmy w Colt Express już trzykrotnie. Za każdym razem emocje były coraz większe, a plany napadu coraz doskonalsze. Każdy z nas kombinował jak tu przechytrzyć szeryfa i dostać się do lokomotywy, aby zdobyć najcenniejszy łup – walizkę z 1000 dolarów. Pragnęliśmy też wystrzelać cały bębenek rewolweru, gdyż nagroda dla najlepszego strzelca również wynosiła 1000 dolarów. Oprócz biegania po pociągu i zdobywania bogactw, natrafialiśmy również na zdarzenia losowe: a to zbuntowali się pasażerowie, a to pociąg gwałtownie zahamował, szeryf wpadał w wyjątkową wściekłość i strzelał przez dach, a konduktor dawał się pojmać jako zakładnik. Emocji w żadnej rozgrywce nie brakowało! Nie brakowało też śmiechu, podczas ujawniania planów, zwłaszcza wtedy, gdy okazywało się, że niektóre posunięcia wyszły absolutnie bez sensu. Zabawnie było też wlepiać kolejne kule przeciwnikom.

colt

Z pewnością będziemy wracać jeszcze wiele razy na Dziki Zachód i do pociągu Union Pacific. Tym bardziej, że na tle zachodzącego słońca widać już nadjeżdżający z kolejnymi bogatymi pasażerami dyliżans…

Za tydzień wspinamy się na ośmiotysięcznik – K2.

Regulamin Szkolnego Turnieju Historycznego Timeline Polska

UWAGA uczniowie biorący udzial w turnieju TIMELINE POLSKA! Spotykamy się w piątek 19 stycznia o godzinie 14.30 w małej salce gimnastycznej i zaczynamy rywalizację. Przypomnimy zasady gry, zasady turnieju, rozlosujemy stoliki i gramy. Poniżej odświeżony regulamin. 

Niech wygra najlepszy!

 

REGULAMIN SZKOLNEGO TURNIEJU HISTORYCZNEGO TIMELINE POLSKA

  1. 1.Zasady ogólne:

Turniej organizowany jest przez Szkołę Podstawową nr 1 z Oddziałami Sportowymi w Międzyrzeczu

Udział w turnieju jest bezpłatny.

Miejsce organizacji turnieju: Szkoła Podstawowa nr 1 z Oddziałami Sportowymi w Międzyrzeczu.

Turniej  skierowany jest do uczniów klas siódmych szkoły podstawowej i uczniów klas gimnazjalnych.

Turniej przeprowadzony jest jednego dnia w trzech etapach: eliminacje – półfinał – finał.

Nad organizacją i przebiegiem turnieju czuwają nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 1, pod kierunkiem nauczyciela historii – P. Mrozka.

  1. 2.Cele turnieju:

Zapoznanie uczniów z chronologią dziejów Polski;

Zapoznanie uczniów z osiągnięciami Polaków i ich dziełami na przestrzeni wieków

Budzenie zainteresowania przeszłością Polski;

Zainteresowanie uczniów grami planszowymi;

  1. 3.Zakres i tematyka:

Konkurs obejmuje chronologię dziejów Polski od pierwszych informacji o ziemiach polskich, do roku 2012. W tematyce uwzględniane są takie zagadnienia jak: wydarzenia historyczne i kulturalne , wynalazki i odkrycia dokonane przez Polaków, polskie zabytki i dzieła sztuki. Wszystkie daty i ich opisy zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły i udostępnione uczniom w formie papierowej.

  1. 4.Harmonogram turnieju:

Ogłoszenie konkursu w szkole 25 listopada 2017 r. (strona internetowa), 5 grudnia 2017 r. (plakaty)

Publikacja regulaminu turnieju nastąpi 5 grudnia 2017 r.

Zgłoszenia udziału w Konkursie przyjmowane będą do 16 grudnia 2017 r. (i zmieniane w razie potrzeby)

Turniej odbędzie się 19 stycznia 2018 r.

  1. 5.Sposób przeprowadzenia:

Etapy szkolny turnieju (19 stycznia 2018 r.)

Turniej odbędzie się w trzech etapach:

- etap I – eliminacje, 5 stoliki, po 4 graczy przy każdym, dalej przechodzi dwójka najlepszych;

- etap II – półfinał, 2 stoliki po 5 graczy przy każdym, do finału przechodzi najlepsza dwójka;

- etap III – finał, czworo graczy wyłonionych z poprzedniego etapu walczy o trzy nagradzane miejsca.

Do stolików eliminacyjnych uczestnicy dobierani są w sposób losowy. Do stolików półfinałowych zasiadają zwycięzcy eliminacji w kolejności zdobytych miejsc z trzech pierwszych stolików i losowo z czwartego stolika. Finał odbywa się przy jednym stoliku.

Obowiązują zasady ogólne gry Timeline Polska wydawnictwa REBEL, które uczestnicy otrzymają w wersji drukowanej, dostępne są również w wersji elektronicznej na stronie wydawcy.

Wszelkie wątpliwości dotyczące zasad i przebiegu gry rozstrzygane będą przez opiekuna-organizatora turnieju.

  1. 6.Nagrody

Dla zwycięzcy szkolnego turnieju przewidziane są atrakcyjne nagrody. Nagrody przewidziane są również dla uczniów którzy zajęli drugie i trzecie miejsce. Nagrody ufundowane zostaną przez Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 oraz wydawnictwo Rebel. Nagrodami dla finalistów będą również oceny celujące z historii.

Szczęśliwy numer

Na dziś
to
12
Następne losowanie o godzinie 18:00

Polecamy

orzel
 

   
   

 

 

Licznik odwiedzin

1547440