Plastyka

Zapraszamy do konkursu - Nie ma dzieci są ludzie

Uwaga uczniowie. Konkurs Plastyczny.Zapraszam do udziału w konkursie plastycznym uczniów klas 4 i 7 szkoły podstawowej oraz gimnazjalistów klas 2 i 3. Spośród was  wybierzcie trzech uzdolnionych plastycznie uczniów, reprezentantów klas. W  ...

Konkurs Plastyczny Orzeł Biały Nasza Duma

W 2018 r. przypada 100. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości. Włączając się w obchody upamiętniające to doniosłe wydarzenie, Kancelaria Senatu organizuje ogólnopolski konkurs plastyczny pod patronatem marszałka Senatu „Orzeł Biały – nasza ...

Konkurs plastyczny  - Moja szkoła promująca zdrowie zdrowie

Ostatnie wydarzenia w naszej szkole  - Zdrowe poniedziałki,  czy Rodzinka na boisku wkomponowują się w ciekawy konkurs plastyczny MOJA SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE / MOJE PRZEDSZKOLE PROMUJĄCE ZDROWIE ogłoszony przez Lubuskiego Kuratora Oświaty...

 
Nasze działania: Plastyka / 10-09-2017

Romantyzm w malarstwie XIX w.

Walenty Wańkowicz, Portret Adama Mickiewicza   Malarstwo romantyczne 1820 -1860 Największym natchnieniem dla malarzy romantycznych była natura, jej tajemniczość, potęga i żywiołowość. Aby przedstawić te właśnie cechy przyrody konieczne stały ...

 
Nasze działania: Plastyka / 08-04-2017

Wyniki konkursu plastycznego

Martyna Fila 8 kwietnia w Gorzowskim Liceum Plastycznym odbyło się podsumowanie XII edycji konkursu plastycznego dla młodzieży gimnazjalnej pt. "CYRK". W konkursie mogli brać udział uczniowie klas II i III gimnazjum, którzy indywidualnie wykonali ...

 
Nasze działania: Plastyka / 29-03-2016

Gratulujemy Kai Krysztoforskiej

Gratulujemy bo to zasłużone zwycięstwo. Po wielu latach pracy artystycznej, samodzielnych poszukiwań i startów w rożnych konkursach plastycznych uczennica klasy  3B Kaja Krysztoforska osiągnęła sukces, który może stać się spełnieniem jej marzeń...

 
Nasze działania: Plastyka / 29-03-2016

Wystawa na półpiętrze

Na półpiętrze naszej szkoły prezentowane są prace uczniów klas pierwszych i trzecich. Zdolni pierwszoklasiści przedstawiają prace rysunkowe układ martwej natury i projekt rozety. Martwa natura jako jeden z głównych tematów sztuki przedstawiającej zaj...

 
Nasze działania: Plastyka / 13-03-2016

T-shirt z nadrukiem

System identyfikacji wizualnej to ważna rzecz dla firm, nowych przedsięwzięć. Czy jest potrzebny dla naszego gimnazjum? Czasy, w których żyjemy zmuszają nas, nas wszystkich do podjęcia działań zmierzających do utworzenia takiego kodu znaków, symboli...

 
Nasze działania: Plastyka / 26-10-2015

Zofia i Tadeusz Podbielscy

  Dr Tadeusz Podbielski urodził się w Łomży w 1903 roku, studia ukończył w Warszawie a Szkołę Podchorążówki w Grudziądzu Kiedyś w latach dwudziestych, gdy Tadeusz Podbielski był uczniem łomżyńskiego gimnazjum, zaś Zofia Mogielnicka herbu Lu...

 
Nasze działania: Plastyka / 17-10-2015

Leon Pinecki

Leon Pinecki (Polski Mastodont, Olbrzym z Wielkopolski) ur. 6.04.1892r. w Stołuniu k. Międzyrzecza na terenie Cesarstwa Niemieckiego. Ta stosunkowo duża wieś, licząca ok 0,5 tys. mieszkańców, zamieszkiwana była w większości przez Polaków. Większość m...

 
Nasze działania: Plastyka / 06-01-2015

Konkurs plastyczny - Ciekawe nagrody

Zapraszam do udziału w Konkursie Plastycznym pt. NAJPIĘKNIEJSZE MIEJSCA MIĘDZYRZECZA. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Wpieramy Młode Talenty, które ufundowało ciekawe nagrody. Zadanie - wykonaj pracę plastyczną formatu A3 (duży blok)&nbs...

 
Nasze działania: Plastyka / 03-01-2015

Poszukiwani fotoreporterzy

POSZUKIWANI FOTOREPORTERZY !!! Jeśli lubisz fotografować i drzemie w Tobie łowca. To zapraszam do współpracy. Nadarza się okazja 6 grudnia odbędzie się Orszak Trzech Króli w naszym mieście. Oto zadanie - wykonaj serię zdjęć, fotoreportaż z tego wyda...

 
Nasze działania: Plastyka / 22-12-2014

Radosne Narodzenie

Ksiądz Henryk Laszczowski - dawny katecheta w naszym gimnazjum.   Powoli zbliża się koniec Adwentu. Przed nami długo wyczekiwana Wigilia i Święta Bożego Narodzenia. 25 grudnia, ten dzień przesilenia zimowego, w którym poganie obchodzili bar...

 
Nasze działania: Plastyka / 08-12-2014

Filmowe życzenia

„Jest taki dzień bardzo ciepły, choć grudniowy; dzień, zwykły dzień, w którym gasną wszelkie spory. Jest taki dzień, w którym radość wita wszystkich. Dzień, który już każdy z nas zna od kołyski. Niebo ziemi, niebu ziemia, wszyscy wszystkim ślą życzen...

Konkurs Wiedzy o Sztuce tradycją naszego gimnazjum

  KONKURS WIEDZY O SZTUCE - PLASTYKA   To już tradycja w naszym gimnazjum. Prawie od początku istnienia Konkursu Wiedzy o Sztuce uczniowie naszej szkoły biorą w nim udział. Najprawdopodobniej mamy najwięcej laureatów i finalistów w całym województ...

 
Nasze działania: Plastyka / 06-11-2014

Bombowy konkurs plastyczny

Konkurs plastyczny Zapraszamy do udziału w wyjątkowym konkursie plastycznym na bombkę świąteczną. Jego wyjątkowość polega nie tylko na wykonaniu ozdoby świątecznej na choinkę ,ale na tym, że możecie zrobić pracę konkursową wspomagając się rodziną. P...

 
Nasze działania: Plastyka / 18-10-2014

Konkursy plastyczne dla każdego

Na trzecim piętrze naszej szkoły obok sali 42 znajdują się ogłoszenia o konkursach plastycznych. Każdy uczeń gimnazjum ma możliwość uczestnictwa w wybranym przez siebie konkursie. Należy uważnie przeczytać informacje i podjąć wyzwanie, bo warto. Czek...

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Poprzedni Następny

Home Plastyka

Zapraszamy do konkursu - Nie ma dzieci są ludzie

Uwaga uczniowie. Konkurs Plastyczny.
Zapraszam do udziału w konkursie plastycznym uczniów klas 4 i 7 szkoły podstawowej oraz gimnazjalistów klas 2 i 3. Spośród was  wybierzcie trzech uzdolnionych plastycznie uczniów, reprezentantów klas. W  środę 20.06.2018 r. o godzinie 8.00 spotykamy się w małej sali gimnastycznej. Prace plastyczne będziecie wykonywać  drużynowo w dowolnej technice plastycznej. Materiały, narzędzia będą czekały na Was. Działamy przez trzy godziny lekcyjne.
I najważniejsze!
Temat pracy: Nie ma dzieci, są ludzie.
Zapoznajcie się z Prawami dziecka według Janusza Korczaka zamieszczonymi na stronie internetowej szkoły. http://www.jedynka-miedzyrzecz.pl/index.php/9-nasze-dzialania/rozne1/859-nie-ma-dzieci-sa-ludzie Porozmawiajcie między sobą.  Zastanówcie się  nad  ich znaczeniem. Czy je rozumiecie? Do dyskusji włączcie Nauczycieli , a w domu Rodziców.
Zadanie będzie polegało na wybraniu jednego prawa dziecka i zilustrowaniu go w dowolnej płaskiej formie plastycznej.
22.06.2018 r. odbędzie się wystawa prac i wręczenie nagród.

K. Kostrzewa

 

Konkurs Plastyczny Orzeł Biały Nasza Duma

W 2018 r. przypada 100. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości. Włączając się w obchody upamiętniające to doniosłe wydarzenie, Kancelaria Senatu organizuje ogólnopolski konkurs plastyczny pod patronatem marszałka Senatu „Orzeł Biały – nasza duma”.

Celem konkursu jest zainteresowanie dzieci i młodzieży znaczeniem symboli naszej państwowości, a także popularyzacja wiedzy o godle narodowym jako jednym z najistotniejszych znaków polskiego państwa od początku jego dziejów do czasów obecnych.

Konkurs jest skierowany do uczniów klas IV–VII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych, mogą też wziąć w nim udział podopieczni placówek oświatowo-wychowawczych. Na konkurs można zgłaszać prace płaskie i przestrzenne. Prace będą oceniane w dwóch kategoriach wiekowych - szkoły podstawowe oraz szkoły ponadpodstawowe.

Praca konkursowa powinna spełniać następujące kryteria:
temat pracy konkursowej – godła z orłem symbolizujące wszystkie okresy trwania państwowości polskiej, używane od czasów Mieszka I do współczesnych. Prace mogą przedstawiać artystyczne wizje autorów z zachowaniem szacunku dla godła państwowego;
rozmiar – praca konkursowa powinna mieć następujące wymiary: wysokość – od 40 do 150 cm; szerokość – od 30 do 100 cm; głębokość/grubość – do 50 cm; (praca plaska od A3)
forma – dowolna zarówno płaska, jak i przestrzenna, w tym m.in. obraz, grafika, plakat, rzeźba, instalacja, drzeworyt itd.;
materiały – papier, tworzywo sztuczne, drewno, szkło, metal itp.;
praca ma wykonana samodzielnie przez autora;
udziału w konkursie nie mogą brać prace prezentowane w innych konkursach plastycznych, wystawach itp.

Kryteria oceny prac:
zgodność pracy z tematem konkursu,
oryginalność/kreatywność,
walory artystyczne, m.in. kompozycja, kolorystyka, technika wykonania.

Jedna szkoła/placówka może zgłosić nie więcej niż 3 prace.

Konkurs prowadzony jest dwuetapowo, pierwszy etap - regionalny, drugi etap - najlepsze prace z I etapu awansują do ogólnopolskiego finału.


Organizator: Kancelaria Senatu RP

Eliminacje szkolne do 23.12.2017 r. Prace przyjmuje nauczyciel plastyki.

Konkurs plastyczny - Moja szkoła promująca zdrowie zdrowie

Ostatnie wydarzenia w naszej szkole  - Zdrowe poniedziałki,  czy Rodzinka na boisku wkomponowują się w ciekawy konkurs plastyczny MOJA SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE / MOJE PRZEDSZKOLE PROMUJĄCE ZDROWIE ogłoszony przez Lubuskiego Kuratora Oświaty oraz Wojewódzki Zespół Wspierający Lubuskie Szkoły Promujące Zdrowie.
Zadaniem uczestników jest przygotowanie pracy plastycznej, w której odzwierciedlone zostaną działania Szkoły Promującej Zdrowie.
  • Technika i format pracy dla szkół podstawowych, gimnazjów – techniki rysunkowe lub malarskie, format pracy: A3 lub A2.
  • Praca konkursowa może być realizowana oraz zgłaszana wyłącznie indywidualnie.
  • Kryteria oceny pracy: zgodność z tematyką konkursu, ciekawe ujęcie tematu, samodzielność wykonania pracy, estetyka i oryginalność wykonania.
  • Spośród prac przygotowanych przez dzieci/młodzież w przedszkolu/szkole można zgłosić do konkursu maksymalnie 3 prace wybrane komisyjnie.
  • Każda praca powinna posiadać na odwrotnej stronie informacje według wzoru:
     a) tytuł,
     b) imię i nazwisko autora,
     c) wiek, klasa (w przypadku przedszkola grupa) autora,
     d) imię i nazwisko opiekuna plastycznego,
     e) adres i telefon szkoły.
  • Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest czytelne wypełnienie przez prawnego opiekuna oświadczenia (załącznik po niżej) i dołączenie wypełnionego załącznika  do pracy.
  • Oceny i wyboru najlepszych prac, w tym przyznania Tytułów Laureata, dokona jury złożone z przedstawicieli organizatora konkursu. Laureaci otrzymają nagrody rzeczowe. Jury ma prawo do przyznania dodatkowych nagród.
  • Prace można wykonać w domu lub szkole - pomoc w każdy wtorek 14.30 - 16.00 sala nr.3
  • Eliminacje szkolne - prace należy wykonać do 5.12.2017 r. i dostarczyć do nauczyciela plastyki/zaj. artystycznych. W kolejnych dniach zostaną wyłonienie trzy prace, które będą reprezentowały naszą szkołę w konkursie wojewódzkim.

Pełna treść: http://ko-gorzow.edu.pl/konkurs-plastyczny-z-okazji-jubileuszu-25-lecia-szkol-promujacych-zdrowie/

 

ZGODA PRAWNEGO OPIEKUNA

ZGODA RODZICÓW/PRAWNYCH OPIEKUNÓW DZIECKA

OŚWIADCZENIE

 

 

  1. Oświadczam, że wyrażam zgodę na uczestnictwo mojego dziecka w Konkursie „Moja szkoła promująca zdrowie”/ „Moje przedszkole promujące zdrowie” organizowanym przez Lubuskiego Kuratora Oświaty

…………………………………………………………………………………………

(imię i nazwisko ucznia/uczennicy)

 

  1. Oświadczam, że zapoznałem/zapoznałam się i w pełni akceptuję zapisy regulaminu organizacji konkursu, który został opublikowany na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim.
  2. Zgadzam się z treścią regulaminu dotyczącego konkursu.

Data: …………………………                                                                                                                                      …………………………………………………      (czytelny podpis rodzica/opiekuna prawnego)

 

KK

Romantyzm w malarstwie XIX w.

Walenty Wańkowicz, Portret Adama Mickiewicza

 

Malarstwo romantyczne 1820 -1860

Największym natchnieniem dla malarzy romantycznych była natura, jej tajemniczość, potęga i żywiołowość. Aby przedstawić te właśnie cechy przyrody konieczne stały się zamiany warsztatowe. Znacznemu rozszerzeniu uległa paleta barw. Zmieniły się również zasady kompozycji (dynamika), wielkiego znaczenia nabrał kontrast. Tematem wielu dzieł stały się również zjawiska fantastyczne. Duże znaczenie miał również wydźwięk symboliczny powstających wówczas dzieł.  Nie można mówić o jednej obowiązującej w tej epoce szkole malarskiej, ponieważ za najważniejszą uważano wówczas ekspresję, co doprowadziło do tego, że każdy artysta mógł wypracować swój własny niepowtarzalny styl. Poza przyrodą dużym zainteresowaniem malarzy romantycznych cieszył się człowiek i jego uczuciowość oraz patriotyczne (dramatyczne) wydarzenia historyczne.

Obrazy romantyczne posiadają najczęściej dynamiczną, żywą kompozycję. Cechuje je nasycenie gwałtowną uczuciowością. Często przedstawia się tu sceny patetyczne, a bohaterami malarstwa romantycznego są wojownicy o wolność, marzyciele i postaci niejednoznaczne. Ważną rolę odgrywa nastrojowość, symbolika natury i ideowość. Istotne są tu indywidualna wyobraźnia artysty, fantazja i odwoływanie się do treści podświadomych. Głównym środkiem wyrazu staje się wyrazista, często kontrastowa kolorystyka.

Za pierwszego malarza, którego dzieła określano mianem romantycznych uchodzi Szwajcar Johann Füssli. Tworzył on tajemnicze i groźne kompozycje ilustrujące niejako dzieła Homera czy Dantego. Do jego najsłynniejszych prac należą: Mara nocna i Trzy czarownice z „Makbeta”.

  Johann Heinrich Füssli - Koszmar

Mianem romantycznego określa się również hiszpańskiego mistrza Francisco de Goyę y Lucientesa. Zasłynął on między innymi jako twórca dzieł o tematyce historycznej i niepodległościowej: Rozstrzelanie powstańców madryckich, 3 maja 1808, symbolicznej i fantastycznej: Sabat czarownic, Saturn pożerający swoje dzieci, a także ludowej: Odpust na łące św. Izydora.

Francisco de Goya - Rozstrzelanie powstańców madryckich (1814)

Francisco de Goya - Saturn pożerajacy własne dzieci

W Anglii najważniejszym malarzem romantycznym uchodził Joseph Mallord William Turner. Jego specjalnością były pejzaże. Do historii sztuki przeszły jego niezwykłe chmury, mgły, toń wody, przypominające swoimi barwami impresjonistyczne arcydzieła. Mianem jego najsłynniejszego dzieła określa się pejzaż Szybkość, para i deszcz. Drugim obok Turnera najwybitniejszym przedstawicielem romantyzmu brytyjskiego w malarstwie był John Constable. Specjalizował się on również w naturze, ale jego dzieła są pełne barw i kształtów. Najbardziej znanym obrazem Constable’a jest dzieło zatytułowane Chmury.

Joseph Mallord William Turner - Deszcz, para, szybkość

John Constable - Chmury

Caspar David Friedrchich to najwybitniejszy przedstawiciel romantyzmu niemieckiego. Jego dzieła cechują się tajemniczością, mrocznością, smutkiem. Posługiwał się on w swej twórczości naturą jako medium treści religijnych, co widać w takich dziełach jak: Ołtarz chrześcijański, Dwaj mężczyźni kontemplujący księżyc, Cmentarz klasztorny w śniegu.

Caspar David Friedrchich - Dwaj mężczyźni kontemplujący księżyc

Caspar David Friedrchich - Cmentarz klasztorny w śniegu

We Francji za mistrza malarstwa romantycznego uchodziło dwóch malarzy. Pierwszym z nich był Eugene Delacroix. W jego Wolności wiodącej lud na barykady widzimy kobietę, a w jej rękach trójkolorowy sztandar i karabin. U jej boków maszerują romantyk i paryski włóczęga. Jest to wspaniałe dzieło naszpikowane symbolami (np. kobieta to Francja). Innym bardzo znanym obrazem odwołującym się do historii Francji autorstwa Delacroix jest Rzeź na wyspie Chios. Drugim mistrzem malarstwa francuskiego doby romantyzmu był Theodore Gericault. Artysta ten stworzył między innymi Tratwę Meduzy, dzieło ukazujące rozbitków na tle gniewnego morza. Dzieło to ma wielką wymowę metaforyczną.

Eugene Delacroix - Wolności wiodącej lud na barykady

Eugene Delacroix - Rzeź na wyspie Chios

Pierwszym polskim malarzem romantycznym był Aleksander Orłowski. Zasłynął jako twórca wielkich scen batalistycznych i krajobrazów. Bardzo wyraźne w jego dziełach są wątki folklorystyczne i orientalne. Za jedno z najsłynniejszych jego dzieł uchodzi Krajobraz z wiatrakiem.

Najwybitniejszym natomiast polskim malarzem romantycznym był Piotr Michałowski. Przeszedł do historii jako autor scen batalistycznych, rodzajowych, a także portretów. Kilkakrotnie przedstawił na płótnie postać Napoleona, co było bardzo charakterystyczne dla polskich twórców omawianej epoki. Do największych dzieł Michałowskiego zalicza się: Szarżę w wąwozie Somosierry (po trosze impresjonistyczny krajobraz bitewny), Chłop w kapeluszu (realistyczny portret), Seńka (portret).

Piotr Michałowski - Szarżę w wąwozie Somosierry

Piotr Michałowski - Seńka

Znanym polskim portrecistą tworzącym w dobie romantyzmu był Henryk Rodakowski. Międzyinnymi jego Portetem gen. H. Dembińskiego zachwycał się Kamil Cyprian Norwid. Cechą jego dzieł było to, że ukazując czyjąś twarz ukazywał wnętrze tej osoby.

Pozostali polscy malarze romantyczni to: Walery Wańkowicz, Wojciech Korneli Stattler, Jan Feliks Piwowarski, Marcin Zaleski, Jan Nepomucen Głowacki, Antoni Lange, Antoni i Władysław Oleszczyńscy. Po części za malarzy romantycznych można uznać również tworzących nieco później Artura Grottgera (twórcę cykli obrazów traktujących o powstaniu styczniowym) i wielkiego Jana Matejkę. Ich dzieła odnosiły się do haseł sztuki romantycznej, a zwłaszcza do postulatu opiewania walki o niepodległość.

Szczęśliwy numer

Na dziś
to
18
Następne losowanie o godzinie 18:00

Polecamy

orzel
 

 

 

   
   
   

 

 

Licznik odwiedzin

1021538