Wycieczka do Berlina

6 grudnia 2014 roku trzydzieścioro uczniów z naszego Gimnazjum wraz z opiekunami p. Moniką Szypszak, p. Alicją Bartkowiak, p. Dorotą Cieloch oraz w towarzystwie p. Jacka Czopora z biura podróży udało się do Berlina. Naszym głównym celem był Jarmark Bożonarodzeniowy (Weihnachtsmarkt), ale korzystając z okazji odwiedziliśmy kilka wspaniałych miejsc. Nie byliśmy w stanie zobaczyć wszystkiego, ale zwiedziliśmy to, co zdaniem wielu, będąc w Berlinie trzeba zobaczyć. To fascynujące, jak wiele jest zabytków w tym mieście, potężne budowle, pomniki… Na samym początku udaliśmy się pod Mur Berliński, który do 1989 roku oddzielał Berlin Wschodni od Berlina Zachodniego. W miejscu „przerwania” muru mieliśmy możliwość bycia w dwóch miejscach na raz. Muzeum Techniki i Komunikacji to atrakcja jaką przygotował dla na p. Jacek, Spectrum to jego część, którą zobaczyliśmy w pierwszej kolejności. Poruszane tam tematy związane są z nauką, ale każdy znajdzie coś dla siebie. Można dotykać większość przygotowanych atrakcji, wprawiać w ruch i badać jak działają, co zwróciło nie tylko naszą uwagę. Nasi opiekunowie bawili się tam równie dobrze. Ciekawym punktem w Spectrum jest chata czarownic, żal ją ominąć. Po spędzonym, tam czasie udaliśmy się do budynku obok, który poświęcony jest różnego rodzaju pojazdom oraz temu jak zmieniały się od powstania, aż do dziś. Wszystkie eksponaty można dotknąć, do wielu wejść do środka, a nawet zobaczyć jak wyglądają od spodu. Można tam spotkać modele rzeczywistych rozmiarów jak i pomniejszonych m.in. pociągów, lokomotyw, samochodów, samolotów, paralotni, łodzi, żaglówek. W tym budynku wychodząc na balkon na szczycie, możliwe było zobaczenie panoramy Berlina. Po wielu atrakcjach w muzeum i obiedzie pojechaliśmy pod Bramę Brandenburską. Byliśmy tam nieco dłużej, ponieważ część z nas postanowiła się rozgrzać i poskakać na linie. Po rozgrzewce przeszliśmy się ulicą Unter den Linden podziwiając ją i to jak pięknie jest ozdobiona i oświetlona. Po dotarciu na jarmark podzieliliśmy się na mniejsze grupki i ruszyliśmy. Na samym środku placu stała ogromna, pięknie oświetlona choinka. Było mnóstwo ludzi, ale nawet to nie przeszkodziło nam w robieniu świątecznych zakupów. Wszędzie unosiły się przepiękne zapachy. Po całym dniu pełnym wrażeń, niespodzianek i radości w Berlinie przyszedł czas na pożegnanie się z tym wspaniałym miastem. Wracaliśmy do domu zmęczeni, ale z uśmiechem, bogatsi o wiedzę, doświadczenie i wiele wspaniałych wspomnień. To była świetna okazja by bardziej poznać siebie, swoich rówieśniku i nauczycieli. Małgorzata Toczek kl. 3f

Fotoreportaż na http://www.jedynka-miedzyrzecz.pl/index.php/kronika/reportae/wycieczka-do-berlina-06122014-r